معاون عمرانى استاندارى يزد: با فرهنگ سازي عامل انساني تصادفات را کاهش دهيم 



معاون عمرانى استاندارى يزد گفت : بايستي ازلحاظ آموزشي در زمينه کاهش آمار تصادفات كاري مثبت انجام داد و با مهيا كردن بستر آموزشي لازم براي افراد جامعه و فرهنگ سازي ، سطح عامل انساني تصادفات را كه سهم زيادي درآن دارد را کاهش دهيم.

به گزارش ايسنا -مهندس سيد عليرضا نبوي زاده در سومين جلسه شوراي ترافيك استان در سال جاري ، که با هدف بررسي وضعيت تصادفات در سه ماه اول سال 85 نسبت به مدت مشابه سال 84 در سطح استان و بررسي مشکلات موجود ورفع معضلات و بهبود وضعيت ترافيکي در سطح استان برگزار شد، با تاكيد برداشتن عزم جدي براي حفظ جان انسانها ، گفت: ‌در حاليكه امكانات موجود درارگانها،‌براى نياز جامعه كافى نيست ولى متاسفانه از همين امكانات موجود هم استفاده كامل نمى‌شود .

وي همچنين مصوبات جلسه قبل را در زمينه برخورد وسايل نقليه با شترها در جاده طبس و كندن گودال در اطراف جاده‌ها‌ در جهت كم شدن قابل توجه تصادف با شترهاي داخل جاده، مثبت ارزيابي کرد.

نبوي زاده با اشاره به اينكه 70 درصد بودجه عمراني در جهت نگهداري راه ها در نظر گرفته شده است بيان داشت : بايستي درزمينه ترافيك و تصادفات موجود در جامعه طرح جديدي را مد نظر بگيريم .

معاون عمراني استانداري يزد در پايان گفت : در زمينه هاي فيزيكي و مهندسي در زمينه کاهش تصادفات اقدامات بسيار كمي انجام گرفته است و بايستي مكانيزه كردن كنترلها جزء دستور كار قرارگيرد.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا